Kasetony reklamowe i świecące litery 3D układające się w napis pełnią dwie funkcje. Nie tylko reklamują, czyli zachęcają, nakłaniają (funkcja perswazyjna) do skorzystania z usług danej firmy, ale też informują, że w danym miejscu działa takie przedsiębiorstwo. Funkcja informacyjna jest nie mniej istotna.
Załóżmy, że pewna osoba przechadza się po mieście po zmierzchu. Idzie z pracy na przystanek tramwajowy czy autobusowy lub do sklepu po jakąś spożywkę na kolację. Osoba ta planuje kupić nowy sprzęt elektroniczny. Szuka odpowiedniej oferty. Przechadzając się po mieście, zauważa świecącą tablicę z nazwą firmy handlującej sprzętem IT, aparatami fotograficznymi, elektroniką. Ponieważ sklep jest jeszcze czynny, wchodzi i mówi konsultantowi o swojej potrzebie. Ten przedstawia ofertę, która okazuje się odpowiadać naszemu bohaterowi. Tak właśnie działa reklama świetlna, świecące litery 3D i kasetony reklamowe - przez informację do klienta.
Gdyby napis z nazwą i branżą firmy się nie świecił, przechodzeń pewnie by jej nie zauważył. Poszedłby do konkurencji. Takich przypadków jak powyższy, jest tysiące. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców przekonuje się do reklam świetlnych - montuje litery 3D nad wejściem do budynku albo jego dachu i instaluje na mieście reklamy świetlne.